FAQ / Veelgestelde vragen

Hoe werkt Happa?

Je kan bestellen op de website: www.happa.nl of via onze app. welke je gratis kunt downladen in de Apple App store en op Google voor Android. Het is bij Happa mogelijk om diverse gerechten uit verschillende restaurantkeukens te bestellen, met 1 winkelmandje en 1 bezorgmoment. (wij adviseren om in 1 bestelling niet uit meer dan 2 verschillende keukens te bestellen om het hele proces voor ons ook in drukte, strak te kunnen blijven stroomlijnen).

Kan ik ook mijn bestelling per telefoon door bellen aan Happa?

Nee, wij hebben geen telefonische bestelmogelijkheid. Ook omdat het bij ons mogelijk is om uit meerdere keukens tegelijk te bestellen, en dit is gekoppeld via zeer innovatieve software is telefonische bestelling onmogelijk.

Kan ik ook afhalen bij Happa?

Nee, afhalen is helaas niet mogelijk bij Happa.

Wat zijn de bezorgkosten bij Happa?

Onze bezorgkosten zijn bij elke bestelling € 2,95 ongeacht het bestelbedrag.

De bezorging duurt langer dan verwacht

Onze keukens en bezorgers doen hun best om bestellingen binnen de geschatte tijd bij u te bezorgen, maar externe factoren kunnen tot vertraging leiden:

• Het is aanzienlijk drukker op ons bestelplatform dan normaal

• Uw bestelling is een grote bestelling

• Er is onverwacht verkeer

• Slecht weer


Duurt de bezorging van de bestelling langer dan verwacht? Controleer dan de verwachte aankomsttijd van de bezorger in de app. Naast de hierboven genoemde externe factoren kunnen er ook andere omstandigheden van invloed zijn op de geschatte aankomsttijd:

• De bezorger heeft een of meerdere tussenstops Als u bij dezelfde keuken(s) bestelt als andere klanten en de bezorglocaties zich in hetzelfde gebied bevinden, kan uw bestelling samen met een andere bestelling worden verzonden. Als gevolg hiervan kan het langer duren voordat uw eten wordt bezorgd. Onze slimme bezorgsoftware plant alleen bezorglocaties in die heel dicht bij elkaar zitten.

• De bezorger is zich niet aan het verplaatsen
Soms kan het om technische redenen lijken dat uw bezorger stilstaat of dat uw bestelling nog niet is opgehaald. Als de bezorger weer goed bereik heeft met zijn mobiele device hersteld dit automatisch

• OPMERKING: Als de bezorger ter plekke was, geprobeerd heeft u te bereiken en de bestelling niet kon bezorgen, wordt de bestelling in rekening gebracht. In deze gevallen kunnen we geen restitutie bieden.

Hoe maak ik een account aan?

Je kan zowel op onze website als in onze app eenvoudig en snel een account aanmaken. De voordelen van een account zijn: - Sneller bestellen - Makkelijk opnieuw bestellen - Volledige order geschiedenis

Hoe werk ik mijn accountgegevens bij?

Je kan zowel op onze website als in onze app eenvoudig en snel een account aanmaken. De voordelen van een account zijn: - Sneller bestellen - Makkelijk opnieuw bestellen - Volledige order geschiedenis

Hoe lang kan ik vooruit bestellen bij Happa?

Ja een vooruitbestelling vinden wij altijd fijn, immers kunne wij die ruim van tevoren al goed inplannen. U kunt tot 10 dagen vooruit bestellen

Is bestelling op rekening voor bedrijven / instellingen / organisaties mogelijk bij Happa?

Ja, wij bieden met HAPPA@WORK hiervoor diverse mogelijkheden. Vul ons contactformulier in, en een van onze accountmanagers neemt contact met u op en komt desgewenst graag bij u op het werk langs om hier meer over te vertellen

Wat is het bezorggebied van Happa?

Omdat wij recent opgestart zijn in Nieuwegein, bezorgen wij momenteel alleen in Nieuwegein. Op korte termijn zullen wij ook in IJsselstein gaan bezorgen

Hoe gaat Happa om met statiegeld?

Met ingang van 1 april 2023 is het bestaande statiegeldsysteem voor plastic flessen in Nederland uitgebreid naar blikjes. De consument betaalt uiteindelijk het statiegeld aan de verkoper, en kan dit terugkrijgen door de fles of het blikje in te leveren bij een inzamelpunt. Happa is geen statiegeld inzamelpunt, maar moeten het statiegeld wel apart vermelden op onze bonnetjes, omdat statiegeld niet belast is met btw, maar de maaltijd wel. Lees hier meer

– Blikjes tot 3 liter: € 0,15

– Plastic flessen <1 liter: € 0,15

– Plastic flessen van 1 tot 3 liter: € 0,25

– Kleine bierflesjes: € 0,10


Let op: >alle flessen en blikjes waarop statiegeld wordt geheven, worden door de producenten/importeurs duidelijk als zodanig aangeduid met het nieuwe statiegeld logo. Ook wordt het statiegeld alleen berekend op flessen en blikjes frisdrank en water, niet voor bijvoorbeeld zuivel of sappen.

Kan ik bij een bezorger ook statiegeld retouren mee terug geven?

Nee helaas is het niet mogelijk om bij een Happa bezorger ook statiegeld artikelen in te leveren. Happa is geen statiegeld inzamelpunt.

Vragen over de regels rondom plastic wegwerpartikelen

Per 1 juli 2023 veranderen de regels rondom het gebruik van plastic wegwerpartikelen om zo recycling te verbeteren en verpakkingsafval te verminderen. Restaurants mogen niet langer gratis plastic artikelen voor eenmalig gebruik aanbieden, maar moeten hier een bedrag voor in rekening brengen, wat zichtbaar is op het betalingsbewijs voor de klant. Moet ik extra betalen voor plastic wegwerpverpakkingen? Volgens de regels moeten restaurants het volgende doen:

1. extra kosten in rekening brengen bij de klant voor het gebruik van plastic wegwerpartikelen en/of,

2. een herbruikbaar alternatief aanbieden. Deze verpakking heeft een borg die de klant terugkrijgt wanneer deze verpakking teruggebracht wordt naar het restaurant. Hiernaast moeten restaurants de extra kosten voor de plastic wegwerpverpakking apart vermelden op de bon. Hoeveel moet ik betalen voor plastic wegwerpverpakkingen?


De onderstaande bedragen zijn gebaseerd op richtlijnen van de overheid. Ondernemers / winkeliers kunnen hier echter van afwijken en andere bedragen in rekening brengen. Adviesprijzen wegwerpbekers of -verpakkingen:

• € 0,25 voor kopjes

• € 0,50 voor een maaltijd (dit kan meerdere verpakkingen bevatten)

• € 0,05 voor voorverpakte groenten, fruit, noten en portieverpakkingen.


Wat wordt gezien als een plastic wegwerpartikel?
De regels gelden voor voedselverpakkingen/bakjes waar direct uit gegeten kan worden zonder dat het eten verder bereid moet worden en voor alle plastic bekers. De regels gelden voor verpakkingen die voor een deel of helemaal uit kunststof bestaan en die bedoeld zijn om maar één keer te gebruiken. Voor meer informatie, kun je terecht op deze overheidswebsite. Waar kan ik de borg en extra kosten zien? De borg en extra kosten zullen als verplichte onderdelen verschijnen bij de items die in plastic wegwerpartikelen of in herbruikbare alternatieve worden aangeboden.

Hoe gaat Happa om met alcohol afleveren?

Strenge leeftijdscontrole op alcoholverkoop via Happa.nl

De wetgeving en controle op online verkoop van alcohol is enorm aangescherpt, dus ook voor bestellingen via Happa. Het is voor Happa van belang dat wanneer onze keukens via het Happa.nl platform alcoholische producten aanbieden, er geen alcoholische producten verkocht of bezorgd worden aan jongeren onder de achttien jaar. Wij hebben de veelgestelde vragen voor je op een rijtje gezet.


Wat zegt de Nederlandse wet over het verkopen van alcohol?

In Nederland moet je 18 jaar zijn om alcoholhoudende dranken te kopen. Dit geldt voor alle soorten alcohol, van bier en wijn tot en met sterke drank. Deze leeftijdsgrens geldt ongeacht op welke manier de drank wordt verkocht: in een winkel, online, of in de horeca. Lees hier meer over nieuwe Alcoholwet welke per 1 juli 2021 is ingegaan. Op 1 juli 2021 wordt de wetgeving en controle op online verkoop van alcohol aangescherpt, dus ook voor bestellingen via Happa.nl. Het is niet alleen noodzakelijk de leeftijd van je klanten te controleren wanneer je hen alcoholhoudende dranken verkoopt, maar je bent ook verantwoordelijk dat de leeftijd wordt gecontroleerd wanneer de drank wordt bezorgd. Lees hier meer over nieuwe Alcoholwet per 1 juli.


Hoe gaat Happa hier mee om?

Happa neemt haar ondersteunende rol serieus in het naleven van de nieuwe alcoholwetgeving. Wij zorgen ervoor dat iedere klant bij het plaatsen van een bestelling met alcohol, bevestigt 18 jaar of ouder te zijn. Daarnaast is het belangrijk dat de bezorger bij het bezorgen van de bestelling de leeftijd van de klant controleert, wanneer de bestelling alcohol bevat. Onze bezorgers zijn getraind op het verifiëren van de leeftijd bij het afleveradres. En zullen dit ook ALTIJD doen !


De klant die de bestelling aanneemt, moet een ID laten zien aan de bezorger van Happa, waarop hij of zij bewijst tenminste 18 jaar oud te zijn. Let naast de leeftijd, ook op of de naam op de bestelling dezelfde is als op het ID. Lees meer op de website van de overheid.


Welke middelen gelden als officieel identiteitsbewijs?

– een Nederlands of buitenlands paspoort

– een Nederlands rijbewijs of bromfietsrijbewijs

– een Nederlandse of Europese identiteitskaart

– een Nederlands vreemdelingendocument

– een Nederlands vreemdelingenpaspoort

– een Nederlands vluchtelingenpaspoort

Lees hier meer.

Wanneer de Happa bezorger de leeftijd controleerde, en de klant bleek niet oud genoeg. Wie betaalt dan de kosten van het product?

Als de klant zich niet adequaat kan identificeren of niet voldoet aan de minimum leeftijdseisen, worden in ieder geval de alcoholische producten van de bestelling niet bezorgd, en staat het Happa vrij om de bestelling in zijn geheel te weigeren. Wanneer de alcoholische producten op grond van dit artikel niet worden bezorgd, zullen er € 25,- annuleringskosten aan de klant in rekening worden gebracht. Het overige tegoed van de klant wordt binnen 3 werkdagen door Happa teruggestort per bank aan de klant.


Wie doet de controle?

Om de naleving te controleren verschuift het toezicht van de gemeenten naar de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Het is de NVWA toegestaan voor de controle zogenaamde ‘loktieners’ in te zetten. Lees meer op de website van de overheid.


Wat zijn de kosten van een boete?

De kosten van een boete kunnen oplopen tot € 2720,- per overtreding,-. Lees meer op de website van de NVWA.

Hoe voeg ik bezorginstructies toe aan mijn bestelling?

Aan het einde van het bestelproces kunt u eenvoudig bij Optionele info: opmerkingen plaatsen over eventuele bezorginstructies voor uw bestelling

Hoe weet ik of mijn bestelling is aangekomen?

Controleer eerst je inbox voor een e-mail met de bestelbevestiging. Als je deze niet in jouw inbox ziet, controleer dan je map met Ongewenste e-mail (spam). Heb je de bevestigings e-mail ontvangen; Geweldig! Je hebt je bestelling met succes geplaatst en deze is doorgestuurd naar de keuken(s). Je kan nu ook jouw bestelling volgen.

Gebruik je de Happa app? Ontvang updates over je bestelling door pushberichten voor Happa te activeren in de instellingen van je apparaat. Heb je geen bevestigingse-mail ontvangen? Dan kan het zijn dat onze keuken je bestelling mogelijk niet ontvangen vanwege een betalingsprobleem, of er kan een typefout in je e-mailadres staan. Als je je e-mailadres correct hebt ingevoerd, controleer dan je inbox (inclusief je ongewenste e-mail) voor de bevestigingse-mail. Als je een account bij Happa hebt, log dan in en controleer de sectie ‘Mijn bestellingen’ in het accountmenu om te zien of er een actieve bestelling is. Als je geen bestelling ziet, adviseren we je om de bestelling opnieuw te doen.

Hoe kan ik een factuur krijgen voor mijn bestelling?

Bij Happa krijg je standaard een factuur / BTW bon met BTW gespecificeerd

Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

De keuken kan gedwongen zijn om je bestelling te annuleren vanwege uitzonderlijke omstandigheden zoals uitverkochte producten, technische problemen of extreme weersomstandigheden. Happa zal je bestelling dan helaas moeten annuleren. In die zeer uitzonderlijke gevallen laten we je dit gelijk weten en storten we het bestelbedrag uiteraard z.s.m. terug. We kunnen je bestelling ook annuleren als je niet bereikbaar bent voor het restaurant of voor ons. We kunnen bijvoorbeeld contact met je opnemen in het geval van onduidelijke adresgegevens of om afleverinstructies op te helderen. Houd daarom je telefoon en inbox altijd in de gaten. We nemen altijd direct contact met je op wanneer je bestelling geannuleerd is.

Hoe gaat Happa.nl om met allergenen en toevoegingen?

Het is belangrijk om te weten wat er in je eten zit. Daarom willen we graag informatie hebben over allergenen en additieven (A&A) voor alle producten die op ons platform worden aangeboden. Je kan de details die voor elke maaltijd beschikbaar zijn vinden onder ieder gerecht in de vorm van symbolen.


De A&A-informatie ontbreekt of is onjuist.

Het verstrekken van nauwkeurige en volledige informatie is onze prioriteit. Als je producten ziet met verkeerde of ontbrekende ingrediënten, stuur dan een e-mail naar info@happa.nl dan nemen we contact op met het restaurant. Zodra we de juiste informatie hebben ontvangen, werken we het A&A-gedeelte zo snel mogelijk bij.

Hoe verzekert Happa.nl mij van kwaliteit?

Elke keuken is verantwoordelijk voor de kwaliteit van hun producten. Alle keukens laten wij periodiek testen door een onafhankelijk controlebureau op het gebied van voedselveiligheid en hygiëne. Daarnaast monitoren wij alle bestellingen en volgen ook het traject vanaf onze uitgiftepas tot aan het aflevermoment bij de klant Ben je niet tevreden met je bestelling, vul ons contact formulier (https://www.happa.nl/contact) in en zet bij opmerkingen, je bestellingnummer, de datum & tijd alsook met welk gerecht je niet tevreden was en waarom. Wij nemen feedback van klanten serieus en lossen eventuele problemen graag zo snel mogelijk op. Omdat we willen dat al onze klanten tevreden zijn, stellen we je feedback zeer op prijs.

Hoe beoordeel ik mijn bestelling?

Je kan alleen een beoordeling achterlaten als je eerst iets bestelt via Happa.nl. Nadat je bij een of meerdere keukens op Happa hebt besteld, kan je hun producten en bezorgservice beoordelen en/of evalueren op ons platform. De eenvoudigste manier om dat te doen, is door je e-mail te bekijken nadat je jouw bestelling hebt ontvangen. We sturen je een bericht met een link om die bestelling te beoordelen. Je kan alleen binnen twee weken na je bestelling een beoordeling indienen. Dit proces geeft ons het vertrouwen dat alle beoordelingen van klanten zijn die hebben besteld via Happa.nl. Het achterlaten van een beoordeling helpt andere mensen om goede keuzes te vinden om bij Happa te bestellen. Het is ook een kans voor jou om de keuken(s) waarbij je hebt besteld te vertellen wat ze goed hebben gedaan en hoe ze kunnen verbeteren. Wanneer jij je beoordeling hebt ingediend, kan je deze niet meer wijzigen. Daarom vraagt Happa of de beoordelingen van ‘onze’ keukens gebaseerd kunnen zijn op echte ervaringen, maar ook informatief, behulpzaam en respectvol zijn.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken bij Happa?

We ondersteunen de meest populaire betaalmethoden om jouw bestelervaring zo naadloos en eenvoudig mogelijk te maken.

• iDEAL

• Creditcard

• Apple Pay

• Google Pay

Kan ik ook contant betalen bij de bezorger?

Nee, je kan bij Happa niet contant betalen. Wij werken volledig cashless. Dit is helaas ook nodig om onze bezorgers de grootst mogelijke veiligheid te bieden en overval risico voor contant geld uit te sluiten

Zijn mijn online betalingen veilig?

Jij en je geld zijn veilig bij Happa. Wij gebruiken beveiligde SSL-pagina’s om je betaling te verwerken. Deze pagina’s zorgen voor de bescherming van je persoonlijke gegevens, evenals je transacties.

Mijn online betaling is mislukt. Wat moet ik doen?

Je ontvangt altijd een bevestigings e-mail zodra je betaling is voltooid, dus controleer eerst je inbox. Als de e-mail er is, kan je ontspannen. We hebben je bestelling al naar onze keuken(s) gestuurd. Soms kan het tot 15 minuten duren om een betaling te verwerken, afhankelijk van je bank of financiële instelling.

Zijn er kosten verbonden aan online betalen?

Nee, bij Happa zijn er voor jou geen kosten verbonden aan online betalen

Hoe werkt een cadeaukaart of coupon inwisselen?

Aan het einde van het bestelproces kunt u eenvoudig uw code invoeren. Deze wordt door het systeem gecontroleerd en daarna automatisch in mindering gebracht op uw te betalen bedrag

Verwacht de bezorger een fooi?

Het hoeft niet, maar je mag altijd een fooi toevoegen. Zo kun je de bezorger een extraatje geven voor de moeite.

Verbeterpunten / tips?

Heeft u mogelijke verbeterpunten voor ons ?

Uiteraard vinden wij het leuk als onze opdrachtgevers met ons meedenken. Wij zullen hier altijd serieus naar kijken.

Vul ons contact formulier (https://www.happa.nl/contact) in en zet bij opmerkingen uw mogelijke verbeterpunten / tips voor Happa

Hoe kan ik in contact komen met Happa? / Support-informatie voor Happa:

Bent u tevreden: vertel het een ander; bent u niet tevreden laat het ons weten via ons contactformulier en wij nemen binnen 24 uur contact met u op. Op zoek naar contactgegevens? Happa heeft geen telefoonnummer voor de klantenservice, maar je kunt bij FAQ kijken om oplossingen te vinden voor problemen met Happa -bestellingen en -accounts. Mocht je er niet uit komen dan kan je ons een bericht sturen op ons contact formulier (https://www.happa.nl/contact). Wij nemen dan binnen 24 uur contact met je op.

Happa - Amerikaans 5 stars after 160 reviews
Happa - Amerikaans